سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مبارک باد

 

ديدار حجت‌الاسلام شیخ حسن روحانی با رهبر انقلاب

ديدار حجت‌الاسلام شیخ حسن روحانی با رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین دكتر حسن روحانی رئيس‌جمهور منتخب مردم عصر امروز (یكشنبه) با حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ديدار كرد.
در اين ديدار كه پس از اعلام نتيجه قطعی آرای مردم در یازدهمین دوره انتخابات رياست جمهوری صورت گرفت، مقام معظم رهبری با آرزوی توفيق برای حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رهنمودهای لازم را ارائه كردند.
 

منبع : Khamenei.ir

پیام به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

جانم فدای رهبر

در پی حماسه‌ی با شكوه و تاریخی ملت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تشكر و قدردانی خطاب به مردم ایران صادر كردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این پیام با اشاره به حضور متراكم و خیره كننده ایرانیان مومن و غیور در صحنه حماسی انتخابات، این حضور عظیم را نشان دهنده رشد فزاینده سیاسی و پای فشردن بر مردم‌سالاری دینی صادقانه و باطل السحر بافته‌ها و گزافه‌های دشمنان حسود خواندند و تأكید كردند: پیروزِ حقیقی انتخابات، ملت بزرگ ایران است كه به حول و قوه الهی توانست گامی استوار بردارد و گوهر نفوذناپذیر و چهره‌ی پُرنشاط و مصمّم و دل سرشار از امید و ایمان خود را به نمایش بگذارد.

متن كامل پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

ادامه نوشته

سازش به چه قیمت!؟

جنگ ما جنگ نان نیست. جنگ ایمان، آزادگی و شرف است. آنهایی که دم از سازش می زنند، چیزی را از دست ندادند. ما برای انرژی هسته ای بالاترین بها را پرداخت کردیم که آن خون جوانها مان بود. سخنان مادر شهید احمدی روشن

مرد و مردونه

    خدا بیامرزه دکتر شریعتی رو با این حرفی که زده خب دکترجان،مهندس عزیز,سرهنگ وظیفه شناس هر کدومتون اگه یه ذره حرفای دکتر مرحوم رو قبول دارید مرد ومردونه تا وقت هست برید کنار ما قول میدیم به همه بگیم شما بزرگی کردین ومیدون رو واسه جوونا باز گذاشتید...  

 

تبلیغات انتخاباتی ...!

 

حسن روحانی کیست؟

آقای روحانی ما یادمان نرفته ، شما چطور ...!؟

کلیپی بدون شرح از حسن روحانی

نظر حسن روحانی درمورد انتخابات

همایش بی نظیر دکتر حسن روحانی

انتخابات ...

انتخابات یکی از وقایع مهم به حساب می آید که زمانی که به آن نزدیک میشویم به اهمیت آن پی میبریم زیرا ...

ادامه نوشته

شاخص‌های نامزد اصلح برای ریاست جمهوری یازدهم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول ۲۴ سال اخیر همواره به اقتضای جایگاه رهبری جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی‌های ایام منتهی به انتخابات، شاخص‌هایی را برای شناخت نامزد اصلح، برای مردم بیان می‌كنند...

ادامه نوشته

رأی‌دهندگان در مقابل جریان فتنه و استکبار ایستادند

امام جمعه همدان گفت: تمام کسانی که پای صندوق‌های رأی شرکت كردند بدانند که توانسته‌اند در مقابل جریان فتنه ایستادگی کرده و مشت محکمی را بر دهان استکبار جهانی بزنند.

ادامه نوشته

فرزندان سلمان فارسی

شركت گسترده‌ی مردم ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیانگر وفاداری ایشان به امام راحل و رهبر معظم انقلاب، و رأی آنها رأی به مبانی اسلامی و اعلام همبستگی با راه شهدای گرانقدر بود.
ادامه نوشته

تحقق پیش بینی سال 1388

مقام معظم رهبری 

جهت دریافت کلیپ بیانات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ درباره انتخابات سال ۱۳۹۰ اینجا کلیک کنید

بیانات در دیدار مسوولین و سفرای کشورهای اسلامی

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
تبريك عرض ميكنيم ميلاد مسعود حضرت نبى اكرم (صلّى اللَّه عليه و اله و سلّم) و حضرت امام صادق (عليه الصّلاة و السّلام) را به همه‌ى حضار محترم، برادران و خواهران عزيز؛ بخصوص به ميهمانان محترم و عزيزى كه از كشورهاى ديگر در اين جلسه حضور دارند و شركت كردند. و همچنين تبريك عرض ميكنيم اين پديده‌ى فرخنده‌ى تاريخى عظيم را به همه‌ى امت اسلامى و همه‌ى بشريت و بخصوص به ملت عزيز و حاضر در صحنه‌ى كشور ايران.

ادامه نوشته

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

رهبر معظم انقلاب در بیانات بسیار مهم، تحلیل جامعی از دستاوردهای انقلاب، شرایط منطقه ای و بین المللی ارائه کردند ...

ادامه نوشته

از خون سرخ بهمن سرسبز شد بهاران | اندیشه باور شد، در امتداد باران

بر صخره‏های همّت جوشیده خون غیرت | بانگ سرود و وحدت آید زچشمه ساران

و الفجر بهمن آمد، فصل شکفتن آمد | بر پهندشت باور، خالی است جای یاران

دهه فجر

دهه فجر بر فجرآفرینان مبارک

تبریک عید

عید سعید فطر مبارک

معرفی انواع مخدرهای سنتی ـ هروئین

هروئین یكی از مشتقات نیمه مصنوعی مرفین است . هروئین خالص پودری بسیار نرم و سفید رنگ است، اما هروئینی كه معمولاً توسط فروشندگان این ماده عرضه میشود ناخالصی بسیار زیادی دارد (شیرخشك، پودر بیكربنات) ، از مخلوط كردن با مواد مختلف به دست می آید و رنگ آن كرم مایل به قهوه ای است.
هـــروئین را معمولاً در تكه های پلاستیك با شكل مخروطی بسته بندی می كنند و سر آن را با آتش میبندند. در این حالت آب در آن نفوذ نمی كند و در مواقع خطر میتوانند آنرا ببلعند و پس از دفع از آن استفاده كنند.

ادامه نوشته

معرفی انواع مخدرهای سنتی ـ ماری جوآنا

شكل ظاهري:

از برگ، ساقه شاهدانه بدست مي آيد. شبيه جـعــفـري خشك سبـز، قهوه اي و يا خاكستري ميباشد. اندكي توهم زا است.


نحوه استعمال:

مانند حشيش ميباشد.


اثرات آني:

گذشت زمان حس نميگردد، تمركز كاهش مييابد، حافظه و يادگيري كاهش مي يـابد، افـزايـش فـشار خـون و ضـربـان قـلـب، خشكي دهان، قرمزي چشمها، خواب آلودگي، اشتها آور، اثرات حشيش را نيز دارا مي باشد. خنده هاي مكرر.


خطرات:

پارانوئيد، آسيب به ريه ها، سرفه و عفونت مجاري تنفس، برونشيت.

معرفی انواع مخدرهای سنتی ـ کوکائین

از روي گياهي که « اريت روکيسلين کوکا » ناميده مي شود. کوکائين يک داروي بي حس کننده موضعي و محرک سيستم اعصاب مرکزي است. مي توان آنرا بوسيله جويدن برگهاي کوکا، کشيدن ( دود کردن ) و استنشاق يا تزريق کردن استعمال کرد.

ادامه نوشته

معرفی انواع مخدرهای سنتی ـ خشخاش

بوته ‏اى است یكساله كه در مناطق معتدل می‏ روید. رشد سالانه این گیاه به ارتفاعى معادل  ۱۱۰-۷۰ سانتیمتر می‏رسد. در اواسط بهار، بعد از این كه گلهاى رنگارنگ آن كم‏ كم شروع به ریختن می‏ كند، از میان گلها كپسول ظاهر می ‏شود كه به آن گرز خشخاش می‏ گویند. این گرزها در اواخر بهار و اوائل تابستان داراى پوست سبزى است كه به زردى مى ‏گراید. البته، قبل از این كه میوه گیاه خشك و زرد شود به روش خاص مبادرت به تیغ زدن آن می‏ نمایند. این كار به وسیله افرادى كه تجربه خاصى در تیغ زدن دارند، انجام می‏شود. آنان در ساعات اولیه شب با تیغهاى مخصوص و با ایجاد چندین شیار افقى و یا عمودى و یا مورب بر روى گرزها مبادرت به تیغ زدن می‏نمایند. صبح روز بعد، شیره سفید رنگى از محل شكافهاى گرز به بیرون ترشح می‏كند و در مجاورت هوا به صمغ قهوه‏اى رنگ تبدیل گردیده در پیاله مخصوص جمع‏ آورى و براى تریاك مالى آماده و به صورت لول روانه بازار قاچاق می ‏شود

داروهاي استخراجي: هروئين، مورفين، كـدئـيـــن، ترياك. مسكن و ضد درد ميباشند.

معرفی انواع مخدرهای سنتی ـ حشیش

نوع ماده:حشيش
منشا توليد: بوته شاهدانه ( Cannabis )
انواع رايج: بنگ، گراس (علف)، ماري جوانا، چرس، جوينت، مري جين، داگا و سين سميلا (قوي ترين نوع حشيش)
نحوه مصرف: تدخين و خوردن
تركيب سبز، قهوه‌اي يا خاكستري مشتق از برگ، دانه، ريشه و گل ِ گياه شاهدانه است كه به نام‌ هاي حشيش، ماري جوانا، علف (GRASS) ، علف هرز(WEED)، مري جين (MARY JANE)، جام (و POT، بنگ، گانجا، شاهدانه و... )هم معروف است. اين ماده رايج ‌ترين ماده غيرقانوني مورد مصرف در جهان است.
از هزاران سال پيش مي‌دانستند كه حشيش اثرات نشئه ‌آور دارد. هردوت مورخ يوناني (قرن پنجم قبل از ميلاد) قبيله چادرنشيني را توصيف كرده است كه دانه‌ هاي شاهدانه را روي منقل سرخ كرده و با سردادن هلهله شادي از چادر خارج مي‌شدند.

ادامه نوشته

معرفی انواع مخدرهای سنتی - تریاک

تریاک از شیره گیاه خشخاش با نام علمی " پاپاور سومنیفروم " به دست می آید. در حدود بیست نوع آلکالوئید مجزا از تریاک مشتق می شود که معروفترین آنها مرفین است. آلکالوئیدهای نیمه مصنوعی که از مرفین ساخته می شوند، شامل هروئین، کدئین و هیدرومرفین هستند. مواد کاملاً مصنوعی شبه تریاک که در آزمایشگاه ساخته می شوند، شامل مپریدین،متادون و پروپوکسیفن می باشند.

همه گیری شناسی
:

در مملکت ما ایران ، بیشترین ماده ای که توسط معتادان مصرف می شود ، خود ماده اصلی یعنی تریاک است که با توجه به عدم کشت خشخاش در ایران ، این ماده بصورت قاچاق از خاور دور و خاورمیانه از طریق مرز زمینی افغانستان و پاکستان وارد کشور می شود. چون در گذشته در ایران خشخاش کشت می شد، دسترسی به تریاک در روستاها بیشتر بود ، اما امروزه چون از طریق شهرهای بزرگ توزیع می شود ، دسترسی به آن در شهرها بیشتر است. متاسفانه بخاطر عدم همکاری معتادان هنوز آمار دقیقی از اعتیاد به تریاک در کشور ما وجود ندارد. مصرف تریاک در چین و خاور نزدیک تا همین سالهای اخیر بطور وسیعی رواج داشت. استخراج آلکالوئیدهای فعال تریاک و همچنین اختراع سوزنهای زیر جلدی برای استفاده از مرفین باعث شد که مصرف تریاک و آلکالوئیدهای آن در غرب هم افزایش یابد
.

ادامه نوشته

اعتیاد چیست؟

اعتیاد را نوعی بیماری روانی تکرار شونده می دانند که فرد معتاد علی رغم تمام عوارض مصرف داروی مخدر ، آن را ابتیاع و بدون اراده مصرف می کند . در اینکه آیا باید اعتیاد را یک بیماری دانست یا یک جرم و به تبع آن ، فرد معتاد را بیمار تلقی کرد یا مجرم ، دیدگاه های متفاوتی وجود دارد . در هر حال ، ذکر این نکته ضروری است که با این تعریف از اعتیاد ، بسیاری از رفتارهای افراد طبیعی بشر نیز که در آنها تکرار وجود دارد ، به عنوان اعتیاد و در ذیل همین عنوان طبقه بندی شده اند . برخی محققان معتقدند که اعتیاد یک واژه حقوقی است و در علوم پزشکی نباید از این واژه استفاده کرد و به جای آن واژه وابستگی و وابستگی داروئی را پیشنهاد کرده اند .

ادامه نوشته

شگفت‌انگیزترین سیارات فراخورشیدی (4)

براي معرفي ديگر سيارات به ادامه مطلب مراجعه كنيد....

ادامه نوشته

زیباترین دره های دنیا(3)

8. دره ی ماتکا – مقدونیه

ماتکا به معنی بطن یا رحم نام دره ای در غرب اسکوپیه، پایتخت مقدونیه است. این دره که وسعتی در حدود 5 هزار هکتار دارد و یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مقدونیه است چند صومعه ی قدیمی را نیز در خود جای داده است. در این دره ده غار وجود دارد که کوچک ترین آن ها 20 متر و طولانی ترین آن ها 176 متر طول دارد. این دره که محل عبور رودخانه ای به همین نام است چند دریاچه ی کوچک و بزرگ هم دارد که به زیبایی های این منطقه اضافه می کنند...

ادامه نوشته

هشت خاصّيت بی همتای تربت كربلا

تربت حضرت سيد الشّهداء بر اساس روايات موثّق آثار فراوانى دارد، از آن جمله :
1 - طبق روايات رسيده سجده كردن بر تربت حضرت حسين عليه السلام موجب قبولى نماز است ، كه امام صادق عليه السلام مى فرمايد:
السُّجُودُ عَلى تُربَة الحُسين عليه السلام يَخرِقُ الحُجبُ السَّبعة .
سجده كردن بر تربت امام حسين عليه السلام هفت حجاب را از (منع قبولى آن ) نماز بر مى دارد.

2 - ذكر با تسبيح تربت سيّدالشّهداءبراى هر ذكر چهل حسنه در نامه اعمال مى نويسند، و حتّى بدون ذكر، تسبيح را در دست چرخاندن هر يك بيست حسنه دارد.
3 - هر گاه كام نوزاد را با تربت سيّد الشّهداء باز كنند مانند اكسيرى كه مس ‍ را به طلا مبدل ميسازد و وجود نوزاد را از هر پليدى دور نموده و محبّت اهل بيت رسول خدا(ص ) را در دل او مى كارد.
4 - بر لحد يعنى قبر هر ميّتى كه تربت كربلا باشد از عذاب قبر رهانيده ميشود.
5 - تربت كربلا بر هر درد بى درمانى شفا بخش مى باشد كما اينكه بسيار تجربه شده است و در كتب مختلف ذكر گرديده است .
6 - خاك مقتل حسين بن على عليه السلام حصن ، يعنى حصار مى باشد از هر آفات و هر گزندى ، و هر كس آن را با خود حمل نمايد، محفوظ خواهد ماند.
7 - آرام بخش تلاطم موّاج درياهاست يعنى هرگاه دريا به تلاطم آيد، و چاره از همه جا قطع گردد و كمى تربت كربلا بر آن بپاشند دريا آرام ميگيرد.
8 - تربت مظلوم كربلا تحفه حوريان بهشت است آن گاه كه در روز قيامت ماه و خورشيدى نيست تا نور افشانى كند و ظلمات محشر همه جا را فرا مى گيرد، به دستور خداوند خاك كربلا كه تربت سيّدالشّهداء عليه السلام مى باشد برداشته شده و در بالاى بهشت قرار داده مى شود
و نور عظيمى از تربت آن حضرت همه جا را روشن مى كند و همه ديدگان را خيره مى سازد كما اينكه خورشيد چشم انسان را مى زند و كسى نمى تواند مستقيم به آن نگاه كند.

 منبع : كشكول النور ج 1 ص 186  

زیباترین دره های دنیا(2)

4. دره ی کولکا - پرو

دره ی کولکا در جنوب کشور پرو قرار دارد، جایی که رودخانه ای به همین نام از آن می گذرد. این دره با عمق 4160 متری دو برابر عمیق تر از دره ی بزرگ(grand canyon) است...

ادامه نوشته

شگفت‌انگیزترین سیارات فراخورشیدی (3)

براي معرفي ديگر سيارات به ادامه مطلب مراجعه كنيد....
ادامه نوشته

زیباترین دره های دنیا(1)

در سرتاسر جهان دره های مختلفی وجود دارند که هر کدام زیبایی های خاص خود را دارند اما بیشتر آن ها به دلیل ناشناخته بودن برای گردشگران کم کم در حال فراموشی هستند. بیشتر گردشگران تنها دره ی بزرگ (grand canyon) کالیفرنیا را می شناسند و با دره های دیگر جهان به هیچ وجه آشنایی ندارند. به همین خاطر در این مطلب 10 دره ی تماشایی و زیبای جهان را به شما معرفی می کنیم که تا به حال حتی نام آن ها را نشنیده اید ...

ادامه نوشته

شگفت‌انگیزترین سیارات فراخورشیدی (2)

براي معرفي ديگر سيارات به ادامه مطلب مراجعه كنيد....
ادامه نوشته