حجاب و عفاف

حجاب آئینه بی غبار خوبی هاست ...

حجاب و عفاف

حجاب آئینه بی غبار خوبی هاست ...

ارزش والای زن و مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای:


ما در مورد مساله زن از یک سو و مساله دانش و تخصص از سوی دیگر و مساله خدمت به افراد بشر هم از جانب دیگر‚ به نام اسلام ادعاهایی داریم. ادعاهای ما‚ در چارچوب اسلام است. ما معتقدیم زنان در هر جامعه سالم بشری قادرند و می باید فرصت پیدا کنند که در حد سهم خود‚ تلاش و مسابقه خویش را در پیشرفتهای علمی و اجتماعی و سازندگی و اداره این جهان به عهده بگیرند. از این جهت‚ میان زن و مرد هیچ تفاوتی نیست. هدف از آفرینش هر فرد انسان‚ عبارت از همان هدف آفرینش بشریت است‚ یعنی رسیدن به کمال بشری و بهره بردن از بیشترین فضایلی که یک انسان می تواند به آن فضایل آراسته بشود. فرقی هم بین زن و مرد نیست(تاریخ : 26/10/1368)...

*** * * * * * * * ***

 

اسلام می خواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و - بالاتر از همه - فضیلتی و معنوی زنان‚ به حد اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری - به عنوان یک عضو - حد اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه تعالیم اسلام از جمله مساله حجاب‚ بر این اساس است. مساله حجاب‚ به معنای منزوی کردن زن نیست. اگر کسی چنین برداشتی از حجاب داشته باشد‚ برداشتش کاملا غلط و انحرافی است. مساله حجاب‚ به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی قیدوشرط زن و مرد در جامعه است. این اختلاط‚ به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد - بخصوص به ضرر زن - است.(تاریخ : 26/10/1368)

 

*** * * * * * * * ***

دنیای غرب‚ زن را به ابتذال کشاند. تا شصت‚هفتاد سال قبل از این‚ در تمام اروپا و کشورهای غربی‚ زن فقط در سیطره مرد - یا مرد خود و یا یک مرد دیگر مثل صاحب کارخانه و مزرعه - می توانست باشد و هیچ حقی از حقوق اصلی یک انسان در یک جامعه متمدن را نداشت. حق رای و حق مالکیت و حق معامله نداشت. بعد آمدند زن را به میدان کار و زندگی و فعالیت اجتماعی کشاندند‚ اما در همان حال‚ تمام وسایل را برای لغزش زن فراهم کردند و او را در متن جامعه‚ رها و بی پناه گذاشتند. سرمایه داران بزرگ‚ سیاستمداران خبیث و پلید و گردانندگان دستگاههای مخفی‚ فکر کردند که می توانند برای کارهای سیاسی و اقتصادی‚ از این وضعیت بهتر استفاده کنند و زن را به ابتذال بکشانند. بله‚ در آن جاها‚ علم و سیاست هم هست و زنها در میدان علم و سیاست هم جلو می روند‚ اما به چه قیمتی همین حالاهم توده وعامه زنها - نه چهار نفر خانم دکتر یا متخصص یا نویسنده و برجستگان و زبدگان - در کشورهای اروپایی و امریکایی که از تمدن غربی حظ زیادی دارند‚ در وضعیت سخت و بی رحمانه یی زندگی می کنند و ستم همسران وستم کاری که بر آنان تحمیل می شود و کارهای سخت و سنگینی که بر دوش آنان می گذارند‚ تحمل می کنند. با این کار‚ وانمود می کنند که زن را وارد میدان اجتماع کرده اند‚ در حالی که فرصت اندیشیدن و فکر کردن و تصمیم گرفتن هم برای آنان وجود ندارد. ( تاریخ: 26/10/1368)

 

*** * * * * * * * ***

 

در غرب‚ ارتباط بی بندوبار زن و مرد‚ یک کار رایج است و عدم حجاب و واسطه و فاصله یی بین زن و مرد در معاشرتها‚ یک کار معمولی است. نمی گوییم که در کشورهای غربی‚ همه مردان یا زنان فاسدند. نه‚ چنین ادعایی نمی کنیم‚ چنین تهمتی نمی زنیم‚ واقعیت هم ندارد. در میان آنان‚ یقینا مردان و زنان خوب و نجیب هم هستند‚ اما آزادی جنسی در جوامع غربی حاکم است. این‚ در آن جا یک فرهنگ است. در فرهنگ غربی‚ آزادی شهوات جنسی‚ یک امر مباح و مجاز و بی قیدوشرط است.
بعضی از کشورهای غربی‚ در این قسمتها خیلی هم پیش رفته اند و زندگی خودشان را به شکلهای شرم آوری درآورده اند و البته پشیمانند. این چیزی است که متفکران و سیاستمداران و برنامه ریزان و مدیران کشورهای غربی در آن گیر کرده اند و واقعا برایشان مشکل درست کرده است.
در کشورهای اروپایی که خودشان را پیشرفته می دانند و در ادعا و تبلیغات‚ مسایل حقوق بشر و آرای انسانها برایشان حایز اهمیت است یعنی فرانسه و انگلیس اجازه ندادند که چند نفر زن یا دختر مسلمان‚ با حجاب اسلامی رفت و آمد کنند و به مدارس بروند! این جا اجبار و الزام را جایز می شمارند و در آن ایراد و عیبی نمی بینند‚ اما جمهوری اسلامی به خاطر این که حجاب را در جامعه الزامی می داند‚ همه این محافل‚ آن را مورد اعتراض قرار می دهند! اگر الزام زنان به شکلی از لباس و زی ایراد دارد‚ ایراد آن بیشتر از الزام به حجاب است‚ زیرا این به سلامت نزدیکتر است. حداقل این است که این دو‚ با یک نظر دیده بشود‚ اما غرب این طوری عمل نمی کند.
غرب‚ جمهوری اسلامی را به عنوان کشوری که در آن‚ لباس زنان شکل الزامی دارد‚ مورد انتقاد قرار می دهد‚ اما آن دولتهایی که برهنگی و نبودن حجاب میان زن و مرد را الزامی می کنند‚ آنها را مورد انتقاد قرار نمی دهد!(تاریخ : 10/1/1369)

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد